Rubriky

Malé Karpaty říjen 2011 – Vysoká a Červený Kameň

K našim tradičním výletům bezesporu patří výstup na Vysokou v Malých Karpatech, kam jezdíváme pravidelně jedenkrát za dva roky. Letošní výstup si už nemohl nechat Honzíček ujít …

Máme drobné problémy s ubytováním, přijíždíme do lokality Piesok a máme pár tipů, kdepřespat, ale nemáme štěstí, kamkoliv přijdeme se zeptat, samé soukromé akce a všude plno, přesouváme se do oblasti Harmonia, ale i tady je vše plné. Zvažujeme zklamaně skoro i návrat do Brna, ale ještě to zkusíme u Červeného Kameňa. Projíždíme vesničkou Dubová a objevujeme penzión u Zity – plno, dostáváme tipy na ubytování v Časté, u Emy plno, Astra plno, ale nakonec přeci jen úspěch a máme parádní ubytování v okálu.

Podvečer trávíme na krásně zrekonstruovaném zámku Červený Kameň a vydáváme se i na hezkou procházku po staré zámecké cestě …

Ráno se přesouváme zpět do lokality Piesok, kde necháváme auto a s Honzíčkem v krosničce vyrážíme po modré vstříc Vysoké. Vycházíme, je nějakých 5 stupňů, Honzíček je navlečen tolika vrstvami, že skoro nemůže hejbat s ručičkami … trochu se děsíme, kolik bude v lese a na Vysoké lidí, podle toho, jak jsou plné ubytovací kapacity, ale zdá se, že většina lidí je asi jen u hotelu a v okolí, protože cestou skoro nikoho nepotkáváme. Čeká nás hlavní výstup a za chvilku se už rozhlížíme z vrcholu po okolí … do vrcholové knihy jsme přidali již třetí zápis, následuje přebalování a po hodince odpočinku se vracíme zpět. Tentokrát jdeme trošku jinudy, napojujeme se na červenou, následně na žlutou a těšíme se, až si dáme v kolibě v Piesku nějakou dobrou večeři – tak smůla – Koliba asi vyhořela, protože jediné, co tu po ní zůstalo, byly základy … naštěstí v Pezinku jsme našli důstojnou náhradu a na slovenské kuchyni jsme si zase pochutnali.

Takže zase za dva roky … to už Honzíček půjde po svých ….