Rubriky

Rozhledny v okolí (červen 2012)

Babí lom

Abychom nerušili bratříčka Filípka, vyrážíme s Honzíkem na výlety po rozhlednách – dnes nás čeká Babí lom u Lelekovic. Auto necháváme v zapadlé uličce rozkopané vesnice a s Honzíkem v krosničce vyrážíme vstříc dobrodružství. Prudké stoupání a nudu v krosničce zaháníme zpěvem (do kopce celkem fuška) nebo hrátkami na pařezech. Za další půlhodinku jsme nahoře, kde nás kromě famózního výhledu čeká i svačina. Posilněni pokračujeme akční cestou po hřebeni až k Lelkovadlu a dále už následuje jen lehký sestup zpět do Lelekovic …

Alexandrova rozhledna

Další z výletů nás přivádí do Adamova, kde ve městě necháváme auto a stoupáme lesem až k rozhledně nad Adamovem. Honzík usíná ještě mezi paneláky a probouzí se až u rozhledny. Na rozhledně a v jejím okolí blbneme asi hodinku, aby se Honzík trochu protáhl a nebyl problém v další cestě. Nasycení krásnými výhledy pokračujeme po zelené turistické cestě  na oběd do Babic. Cestou vyhlíží Honzík z krosničky lesní jahody, takže co chvíli zastavujeme a ochutnáváme 🙂 Za hodinku jsme v Babicích u sokolovny a dáváme si místní specialitu – mobilem přivolají paní kuchařku, která během 5ti minut přifrčí a hody můžou začít. Třešňovou alejí scházíme ke studánce pod Babicemi a za další půlhodinku už stojíme na nádraží a vyhlížíme vlak zpět do Adamova. Je to Honzíkova první jízda vlakem a jako na potvoru má vlak hned půl hodinky zpoždění – klasika, ČD … Honzíkovi se na poprvé ve vlaku zrovna dvakrát nelíbí, ale aspoň jsme ušetřili – vystoupili jsme dřív, než nás stihl odchytit průvodčí. Příští jízda už bude určitě lepší 🙂