Rubriky

Lehké výlety s Haničkou (červen/červenec 2012)

Tak Filípek má už 3 týdny a je tedy připraven vyrazit na první pořádné výlety. Začneme něčím „jednodušším“ … jsme domluveni s Haničkou, že se přidá i s Toníčkem, tak se těšíme. Ale ani jeden z výletů se nezdařil – teda výlety to byly hezké, ale Haničce to nějak nevyšlo 😀

Moravský kras – Pustý žleb – Macocha

Jeden z prvních výletů Honzíka byl před rokem do Pustého žlebu, tak to teď zkusíme i s Filípkem. Auto necháváme ve stínu stromů ve Sloupu (jsou třicítky) a po pár set metrech odbočujeme z Pustého žlebu a pokračujeme po žluté směr Macocha. Cestou dostal Filda strašný hlad, ale naštěstí zásoby pro něj jsou vždy při „ruce“ 🙂 Pomalinku stoupáme až na planinu u Ostrova, kocháme se pohledem do Koňského spádu a pak už jen špatně odbočujeme a ocitáme se u dolního můstku Macochy – sakra – sem jsme nechtěli, tady vede nahoru k chatě Macocha asi 100 schodů … nedá se nic dělat – tak nám aspoň bude oběd víc chutnat 🙂

Mňam, to byla dobrota – smažený květák s bramborem chutnal i Honzíkovi. Napojujeme se na červenou a prudce klesáme do Pustého žlebu, pomalu se vracíme zpět do Sloupu. Nespěcháme, máme čas, Honzík zkoumá ten závrt, tamtu jeskyni, tamtu cestu, musí zahodit tamten kámen, osahat tamty kytičky, prostě pohoda. Před Sloupem Filda začal dost zlobit, ale za chvilku už jsme v autě a těšíme se na další výlet s Haničkou …

Sentice a okolí

V Brně je nesnesitelné horko, zkusíme se trochu zchladit na venkově – v lesích u Sentic. Auto necháváme opět ve stínu stromů za vesnicí a využíváme lesních zpevněných cest, Filda je v kočárku, Honzík v krosničce. Zkusíme dojít až k řece a trošku se osvěžíme. V závěru cesty nás čeká táhlé klesání, cesta se horší a za chvilku jsme v centru chatové osady u řeky Svratky, to jsme fakt nečekali, že tu bude tak živo … Věrka s Honzíkem testují vodu, hemží se to tu psy a jinými dětmi, takže pomalinku vyklízíme pole a vracíme se. Malá odbočka ke studánce, aby se Fidél mohl napít a pak už se stejnou cestou vracíme zpět k autu … ajaj – stín se nám nějak posunul, v autě je tak 60 stupňů, takže startujeme, zapínáme klimatizaci a čekáme, až bude v autě vhodné klima pro děti 🙂

Maršovský žleb a Pejškovský potok

Na konci Hradčan zabočujeme prudce doleva, projíždíme Březinu a za Herolticemi v lese (kousek od kruhovky) necháváme konečně auto. Je poměrně teplo a tak jsme si vymysleli docela hezký okruh v chládku. Odbočujeme ze zelené a procházíme Maršovským žlebem. Někde v půlce žlebu (u klád) dáváme přestávku na svačinu, ale za chvilku už pokračujeme dále. U rybníka si cestu chceme zkrátit, ale je dost zabahněná a s kočárem bychom tam těžce projeli.  Pokračujeme tedy dál a napojujeme se na zelenou, která by nás měla dovést zpět k autu. Stoupáme a začíná lehce pršet. Procházíme lesem a prší víc a víc, z deště se stává liják a z lijáku průtrž mračen. Pláštěnky/bundy nula, takže během chvilky jsme na kost mokří – Honzíka v krosničce kryjeme Filípkovým šátkem, Filípka v kočárku igelitem ze sporťáku. Naštěstí během půl hodinky je průtrž pryč, svlékáme promoklé oblečení a na sluníčku se nahříváme. Kluci vyvázli bez následků … uff 🙂 Scházíme k vesničce Pejškov, odkud to je k autu ještě zhruba hodinka. Ale je po dešti a podél cesty teče Pejškovský potok a jak už to tak bývá, v okolí se to jen hemží hovadama – hejna hovad – snažíme se je likvidovat sprejem proti klíšťatům, ale bez účinku, zaháníme je máváním plinky, ale sotva se zbavíme jednoho hejna, už nás napadá další hejno … uaaaá, jsme pěkně poštípaní – na tento výlet budeme asi dlouho vzpomínat 😀